Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Masa untuk mengedit!



By  Kakdell     Rabu, Februari 27, 2013    Labels: 


Sepanjang hari ini, Dell hanya menumpukan kerja-kerja mengedit artikel-artikel GMJ-ME yang akan diterbitkan untuk isu akan datang. Lega rasanya semuanya berjaya disiapkan tadi. Sebelum mesyuarat besar (melibatkan semua ahli jawatankuasa) yang akan diadakan pada bulan Mac nanti, Dell perlu menyemak semula laman web jurnal online ini untuk penambahbaikan. Tambahan, jurnal ini telah membuka penghantaran artikel dalam bahasa Melayu. Seharusnya, laman web ini ditulis dalam dwibahasa. Jadi, Dell akan menterjemahkan kandungan laman web sedia ada ke dalam bahasa Melayu dan menyerahkannya kepada editor untuk disemak sebelum dimasukkan ke dalam sistem.


NOTA :
1. Mungkin ada antara mereka mengganggap kerja ini mudah, sebenarnya ianya tidak mudah seperti yang disangkakan. Ianya memerlukan pengorbanan dari segi masa dan tenaga. Itu tidak termasuk menyelesaikan masalah-masalah teknikal yang dihadapi. Semuanya menduga kesabaran. 
2. Apa-apa pun, Dell gembira isu kedua akan diterbitkan dalam masa terdekat ini. Insya-Allah.
3. Dell mengucapkan terima kasih kepada mereka yang terlibat dalam membantu jurnal ini terus beroperasi walaupun banyak cabaran yang dihadapi.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan