Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Candy Crush Saga



By  Kakdell     Rabu, Mac 06, 2013    Labels:, 


Akhirnya terjebak Dell dengan satu permainan ini iaitu Candy Crush Saga. Dell mula bermain dengan permainan ini tiga minggu yang lalu. Dell diperkenalkan dengan permainan ini melalui facebook. Ada juga Dell cuba main beberapa permainan dan akhirnya Dell terpikat dengan permainan ini. 

Sebenarnya, Dell dah lama tidak bermain dengan apa-apa jenis permainan tetapi ada suatu hari tu Dell terasa sangat stres dengan kerja-kerja yang memerlukan tempoh yang singkat. Bila Dell bermain dengan permainan, Dell akan lega dan akan dapat ilham seterusnya menyiapkan kerja-kerja Dell. 

Sehingga kini Dell masih bermain dengan permainan ini. Sedar tak sedar, Dell sudah berada di level 91. Pada Dell, permainan ini bagus kerana ianya dapat melatih minda kita supaya lebih berfikiran kreatif dan tangkas dalam membuat keputusan.


NOTA :
1. Ada salah seorang sahabat Dell tanya bagaimana Dell boleh cepat naik level? Adakah Dell membeli atau membayar secara online untuk nyawa dan peluru. Dell kata Dell tak akan membazirkan wang semata-mata untuk permainan ini walaupun Dell suka main. Dell belum sampai tahap fanatik. Dell bermain mengikut urutan tanpa menipu.
2. Ada yang tanya Dell, ada masa pula Dell bermain permainan. Susah nak jawab sebab Dell jenis orang yang boleh buat dua atau tiga kerja serentak walaupun dalam waktu sangat tertekan.
3. Ada juga yang soal Dell, apalah faedahnya bermain permainan ini. Pada Dell ianya bagus kerana dapat membuatkan otak kita kerap berfikir dari segi strategi, kreativiti dan tangkas.


Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan