Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Pakej Komunikasi Belia (PKB)



By  Kakdell     Rabu, Mac 06, 2013    Labels:, 


Tak sabar Dell hendak survey kedai telefon bimbit yang menerima Pakej Komunikasi Belia (PKB) tu. Rugi pula tidak menggunakan peruntukan yang telah diberikan oleh kerajaan untuk para belia. RM200... banyak tu! Rezeki terpijak sebenarnya. Kawan Dell tidak mahu menggunakannya kerana dia memperuntukkan wangnya untuk membaiki rumah barunya. Kebetulan pula telefon bimbit Dell dah mulai rosak. Touch screen telefon bimbit Dell mempunyai masalah, lain yang ditekan, lain yang keluar. Ianya melambatkan urusan Dell ketika ingin menaip SMS atau membuat panggilan telefon. Kamera lagilah langsung sudah tidak boleh berfungsi.


NOTA :
Sebenarnya Dell masih sayang dengan telefon bimbit yang dipakai sekarang ini kerana inilah telefon bimbit yang paling mahal Dell pernah beli iaitu RM1300 (waktu itu). Hampir 5 tahun Dell menggunakannya. Kalau dibaiki pun harganya mencecah RM200 lebih! Elok Dell beli telefon yang baharu. Tapi Dell tak akan beli yang mahal seperti sebelum ini kerana sudah mempunyai iPad. Buat apa membazir. 

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan