Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Umrah



By  Kakdell     Sabtu, Mac 09, 2013    Labels:, 

Diam tak diam, lagi seminggu sahaja lagi atok bersama pakcik dan isterinya akan pergi umrah. Dah lama rancang, walaupun duitnya sudah lama mencukupi baru kini ada rezeki dan peluang. Mana taknya, atok Dell tidak boleh pergi keseorangan sebab umur dah tua. Sekurang-kurangnya, pakcik dan isteri ada untuk tengok-tengokkannya. Ikutkan Dell berhasrat juga untuk mengikuti mereka mengerjakan umrah atas keizinan mama Dell, tetapi koata penuh untuk rombongan tersebut. Tidak mengapalah, lain kali. Yang penting, lepaskan atok Dell dahulu. Dia memang teringin sangat hendak pergi haji tapi giliran tak sampai-sampai.


NOTA :
1. Tidak semestinya apabila wang sudah mencukupi, keinginan untuk ke tanah suci akan terlaksana serta-merta. Kadang-kala, Allah menangguhkan dahulu perjalanan kita ke sana atas sebab-sebab tertentu. Allah maha Mengetahui.
2. Insya-Allah, jika ada rezeki Dell memang hendak mengerjakan umrah. Menunggu peluang untuk pergi sahaja. Semoga Allah perkenankan hajat Dell.


Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan