Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Karipap Pusar Kluang



By  Kakdell     Isnin, September 17, 2012    Labels: 

Inilah salah satu karipap kegemaranku iaitu Karipap Pusar. Suka sangat karipap pusar buatan mamaku iaitu Pn. Ita. Resepi karipap ini adalah turun temurun daripada arwah nenek aku yang merupakan seorang peniaga kuih yang berjaya di bandar Kluang (belakang coronation) suatu waktu dahulu. Tengku Mahkota (kini merupakan Sultan Johor) selalu membeli kuih di kedai nenekku setiap kali baginda kembara Johor dengan motor besar baginda.

Kini, mamaku meneruskan tradisi dengan mengambil tempahan membuat karipap pusar sama ada goreng mahu pun yang frozen daripada pelanggan-pelanggannya. Harganya sangat berpatutan.

Sesiapa yang berminat untuk mencuba karipap pusar Pn. Ita bolehlah menghubungi beliau di talian 07-7712624 atau 012-7219264.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

2 ulasan:

  1. Yum.. yum, sedapnya karipap tu..
    Bila ada cerita baru jgn lupakan linkkan kat FB, yer...

    BalasPadam
  2. Sudilah Kak Rosmawati like di laman fb saya di http://www.facebook.com/pages/Kak-Dell/488615497823590... saya selalu linkkan post terbaru di situ :)

    BalasPadam