Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Menulis Jurnal dan Artikel?



By  Kakdell     Khamis, September 26, 2013    Labels:, 

Hari Selasa kelmarin, Dell berjumpa dengan supervisor untuk membincangkan progress penyelidikan kami. Alhamdulillah, perkembangannya ialah storyboard sedang dalam proses pembinaan. Lantas beliau mengatakan, jika salah satu antara storyboard tersebut siap, kami sudah boleh mula menulis sebuah jurnal. Tersenyum lebar Dell mendengarnya. Itulah yang Dell tunggu-tunggu selama ini. Tak sabar rasanya hendak menulis jurnal.

Hari ini, Dell selesai menghantar artikel kedua untuk akhbar. Apatah lagi setelah editor tersebut mengalu-alukan Dell menghantar artikel lagi di ruangan lain yang terdapat di akhbar tersebut.

Semangat Dell membara setiap kali melihat keratan akhbar yang tertulis artikel Dell pada Sabtu lepas. Ianya benar-benar memberi semangat untuk Dell menulis. Tambahan pula supervisor, rakan-rakan dan mereka yang terdekat memberi dorongan kepada Dell supaya Dell teruskan menulis. Mudah-mudahan artikel kedua ini keluar di akhbar tersebut walaupun di ruangan yang lain. Amin.


Nota :
Patutlah ramai yang meminta Dell bingkaikan artikel pertama dan letakkannya di tempat yang Dell selalu boleh lihat. Rupa-rupanya, itulah salah satu aura yang dapat menjana semangat untuk menulis. Barulah Dell faham penangannya. :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

2 ulasan: