Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Apa yang difikirkan oleh Simon?



By  nurdilla zaini     Sabtu, September 15, 2012    Labels: 
::Tulisanku di Blog Diari Putri Lindungan Bulan pada 10 Jun 2010::

Semalam, Alvin dan Simon dijemput masuk ke rumah Putri sebab mereka dah menunggu Putri di tangga (macam tau-tau je jam berapa Putri balik kerja)…

Sementara Putri masak nasi dan lauk untuk makan malam, Putri bagi mereka makan biskut friskes yang telah Putri rendam di dalam air selama 5 minit supaya senang untuk mereka kunyah (takut juga kalau dibuatnya gigi mereka patah disebabkan makan biskut Friskes walaupun Friskes Junior).

Selepas tu, mereka bermain-main di dalam rumah Putri. Putri ambil sehelai kain basah, dan Putri lap badan-badan mereka supaya bersih sedikit.

Dalam pukul 6.30 petang, Putri keluarkan mereka sekejap sebab hendak mandi dan nak bersiap-siap solat Maghrib. Dalam pukul 9.00 malam, mereka mengiaw-giaw di luar pintu rumah. Putri pun siap-siapkan makanan mereka.

Ingatkan nak bagi mereka makan di tempat biasa, tetapi semalam hujan. Kesian pula Putri tengok. Akhirnya, Putri bagi mereka makan di tepi pintu rumah Putri. Putri tunggu sampai mereka habis makan.

Tengoklah telatah mereka…

Alvin selalu kacau tempat Simon makan... ish...ish...ish...


Alvin kehausan...


Tengok dua beradik ni makan... Kesian... Dulu bertiga, la ni hanya berdua...

Makanan yang lebih tu dan semangkuk air, Putri letak di tepi sudut tangga. Mana tau, nanti mereka lapar lagi.


Dalam pukul 11.00 lebih malam, Putri jengok-jengok mereka di luar. Putri ternampak Alvin tidur dengan lena di dalam kotak kasut jiran. Tapi di mana Simon?

Puas Putri cari. Tiba-tiba, apabila Putri hendak turun tangga ke bawah, di tingkat 1, Putri ternampak Simon berdiri (kaki depan berdiri manakala kaki belakang duduk) di tengah-tengah tangga (ruangan masuk) ke apartment. Simon memandang ke arah tempat letak kereta (macam menunggu sesuatu).

Putri tak jadi turun ke bawah. Putri perhatikan sahaja kelakuan Simon…

Apa yang difikirkan oleh Simon…? Adakah dia menunggu kepulangan Theodore…???

Kenali nurdilla zaini

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan