Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Hero Kesayangan



By  Kakdell     Selasa, September 25, 2012    Labels: 
::Tulisanku di Blog Diari Putri Lindungan Bulan pada 19 Ogos 2012::


"Jangan tuan, saya hanya nak seekor ikan sebab lapar!"
"Jangan tuan, jangan!"
"Kasihanilah saya!"
"Jangan tuan, jangan!"

Itulah yang mungkin dikatakan oleh seekor kucing yang bernama Hero. Seekor kucing yang telah dipotong tangannya oleh seorang taukeh restoren bukan Islam kerana mencuri seekor ikan.


Sesuai dengan namanya, Hero... kerana dengan semangat yang masih kental, dia hidup seperti kucing-kucing lain walaupun tidak sempurna...

Sedih apabila Putri baca serba sedikit tentang Hero ni.

'Saya jumpa kucing nie dalam keadaan parah. Menitis airmata saya ketika itu. Masa tue, saya cuma ada minyak gamat. Saya sapukan minyak gamat tue dilukanya yang sangat parah. Sungguh ajaib, kerana sebulan kemudian lukanya sembuh dan beransur baik...'

Putri terjumpa kisah Hero di blog kakimotong.

Blog ini mengisahkan si Hero dari kecil sehinggalah dia besar (bersama-sama haiwan yang lain).

Selepas Putri membaca kisah si Hero ni, Putri pandang pada anak bulusku, Kimmy. Putri terus panggil Kimmy dan peluk cium di. Putri terasa sayu sahaja apabila memandang Kimmy... kalaulah perkara ini terjadi pada Kimmy... Tak dapat Putri bayangkan...

Putri nak marah Kimmy pun tak sampai hati...

Putri rasa sedih sangat apabila membaca kisah sebegini. Kenapalah manusia boleh menjadi begitu kejam kepada haiwan yang tidak tahu apa-apa...?

SEORANG KUCING yang tiada akal dengan SEEKOR MANUSIA yang mempunyai akal???

P/S : Kisah antara Papa Hero (PH) bersama Hero boleh klik di sini... Kisah Sebenar antara Aku dan Hero.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan