Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Islam KTP



By  Kakdell     Khamis, September 27, 2012    Labels: 
Baru-baru ni, Dell berpeluang menonton drama bersiri Indonesia berbentuk islamik iaitu "Islam KTP" di saluran TV Alhijrah pada pukul 6.00 petang. 
Sebenarnya, sudah lama Dell tidak melayan drama bersiri Indonesia. Tapi, drama 'Islam KTP' ni benar-benar menarik perhatian Dell untuk menontonnya. Banyak pengajaran dapat diambil melalui drama ini, unsur-unsur komedi yang diselitkan membuatkan kita tidak bosan menontonnya. 

Dell dapat banyak motivasi di dalam drama ini seperti bagaimana hendak menghadapi orang yang menghina dan menzalimi kita. Apa yang diketengahkan membuatkan kita berasa lega, redha dan bersyukur di atas apa yang berlaku dalam kehidupan kita. Secara tidak langsung, kita akan memahami sesuatu yang dianggap ringan selama ini sebagai contoh ungkapan 'Alhamdulillah' dengan lebih meluas di dalam drama ini.

Dell harap sangat dapat menonton drama bersiri ini dari episod 1 sehingga akhir di lain kali. 

Cubalah tonton drama bersiri ini, Dell percaya pasti banyak perkara tersirat disebalik kejadian akan diungkapkan secara tidak langsung di sini. :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan