Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Detik-detik terakhir Alvin dan Simon bersama...



By  nurdilla zaini     Sabtu, September 15, 2012    Labels: 

::Tulisanku di Blog Diari Putri Lindungan Bulan pada 16 Jun 2010::

Di saat Putri mencoretkan kisah mereka kali ini... Sebenarnya, Putri rasa sedih sangat...

Benar apa yang dikatakan oleh kawan Putri sebelum ini...

"Mesti lepas ni, awak akan tercari-cari anak-anak kucing tu..."

Benar... Kini, Putri yang tercari-cari... 'Dimanakah Alvin...?'


**********

Jumaat lepas, Putri tergerak hati untuk balik ke rumah ketika waktu rehat tengahari untuk bagi Alvin dan Simon makan. Putri risau sangat kalau tiada orang hendak bagi mereka makan dan mereka akan berasa lapar. Maklumlah, bukan semua orang suka kucing jalanan ni.

Hari tu, Putri benarkan mereka makan di dalam rumah dan bermain-main sebentar sementara Putri rehat sekejap... Kebetulan, teman serumah Putri ada di rumah... dia pun benarkan mereka berada di dalam rumah sekejap.

Mereka sangat aktif! Mereka explore hampir ke segenap ruang di rumah Putri...

Tapi Alhamdulillah... ketika Putri sedang pakai telekung, tiba-tiba Alvin tak jadi masuk dalam bilik (pintu bilik memang terbuka). Sedangkan sebelum tu, mereka berdua terlonjak-lonjak di dalam bilik Putri...

Selepas je, Putri mengucapkan amin selepas berdoa... Baru mereka mengiaw-giaw (ketika Putri solat, mereka senyap... sunyi sepi...). Macam tahu je Putri baru habis solat... Putri keluar je dari bilik, rupa-rupanya mereka kat tepi pintu bilik Putri. Mereka pun pandai hormat orang yang sedang solat.

Nampak je Putri, mereka kembali aktif... Putri pun bersiap-siap nak pergi kerja semula...

Tengoklah telatah mereka (Detik-detik terakhir, mereka dua beradik bersama yang sempat Putri rakam)...





**********


Pada malamnya, Putri menjemput mereka makan di rumah Putri… Putri rasa gembira apabila mereka berada berdekatan dengan Putri…

Seperti biasa, mereka dua beradik sentiasa bergurau antara satu sama lain. Seronok Putri melihat telatah mereka… Terhibur rasa hati…






Ketika mereka sedang bermain… Putri pun baring di kerusi panjang sambil tengok tv… Tiba-tiba, si Simon panjat ke kerusi panjang dan duduk di atas dada Putri.

Putri turunkan Simon ke bawah, Simon panjat semula dan duduk di atas dada Putri sambil membuat muka kesian (ala… macam si Pussy D’ Boots buat muka kesian dengan membesarkan matanya…huhuhu…).

Si Alvin bising, Simon buat tak tahu sahaja. Akhirnya, si Alvin diam dan berbaring di karpet… Putri biarkan mereka berehat sekejap.

Apabila Putri sudah berasa mengantuk, Putri pun mengeluarkan mereka. Putri belum berani hendak membenarkan mereka tidur di dalam rumah.


Putri sudah mula sangat-sangat suka kamu!

Kenali nurdilla zaini

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan