Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Nasi Ayam Penyet



By  Kakdell     Isnin, September 24, 2012    Labels: 
Selepas Dell mencuba Mesin Terapi Elektrostatik eMan di salah sebuah kedai berdekatan sini, perut pula terasa lapar. Kebetulan, ada sebuah restoren makanan bersebelahan dengan kedai terapi tadi. Apalagi, Dell pun masuk. Terkejut sebenarnya kerana restoren ni nampak kecil tetapi ada satu ruang makan lain yang berhawa dingin. Cuba tengok dalam gambar... nampak selesa, kan?

Jangan terperanjat pula, mereka akan selalu buka Astro saluran 141 Bintang di sini.
Sebenarnya, Dell terkeliru dengan restoren ni. Ingatkan ada dua buah restoren makan yang berbeza, rupa-rupanya restoren ini ada dua ruang... satu ruang yang berhawa dingin, manakala satu lagi ruang jenis makan di luar. Dell pilih ruangan berhawa dingin kerana cuaca sangat panas. Nampak kemas dan selesa, kan?
Jika kita lihat pada menu yang Dell paparkan... harganya tidaklah mahal.

Inilah menu Nasi Ayam Penyet. Rasa ayam penyet di sini boleh tahan. Nasi dan ayamnya lembut, sambal dan supnya sedap. 

Dell lihat tukang masak dan pelayannya memang orang Indonesia. Restoren ini berdekatan dengan surau, jadi tadi Dell nampak ramai pelanggan dari surau makan dan minum di sini selepas solat asar.

Restoren ini terletak di Tingkat bawah Permis Blok B, Pangsapuri Putra Permai, Bandar Baru Permai Selesa, Seri Kembangan, Selangor.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

2 ulasan:

  1. tgk entry dilla psal satay willy wat akk terliur plak....bila agknya dila leh bwk akk p mkn kat sn yer

    BalasPadam
  2. InsyaAllah, boleh je... kalau nak dtg sini, beritahu je... :)

    BalasPadam