Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Hanya Tinggal Alvin dan Theodore...



By  nurdilla zaini     Sabtu, September 15, 2012    Labels: 

::Tulisanku di Blog Diari Putri Lindungan Bulan pada 7 Jun 2010::

Pagi tadi…


“Inilah kucing-kucing yang aku selalu bagi makan tu…”


“Oh, kuning semua… macam Toby!”


“Shhh… jangan cakap kuat-kuat… mereka tengah tidur tu… Kang mereka nampak aku, mereka nak ikut. Susah plak nanti, takut kena langgar dengan kereta…”


“Oh ok… kesian…”


“Tulah, tinggal berdua je… sepatutnya ada tiga… Yang satu lagi, tu tak tau pergi mana…”


“Mungkin ada orang ambil kot…?”


“Hopefully macam tulah… aku takut terjadi apa-apa kat seekor lagi tu… harap-harap dia ok…”


**********

Pada pukul 10.30 malam.

“Mie, ko parking depan sikit… aku nak tengok anak-anak kucing tu ada kat bawah pangkin, tak”


“Aisey… takdelah Mie… manalah mereka pergi…?”


“Tadi hujan, mereka ada pergi ke mana-mana kot… Ko ada makanan kucing kat rumah?”


“Ada… nak bagi makanlah ni… manalah mereka pi… Takpelah. Thanks ek Mie, nanti dah sampai rumah, sms aku”


“Ok beb! Thanks tau tadi! Love you! Muah3x!”


“Ok, bye!”


“Ok, bye!”


***********


“Manalah kucing-kucing nie…? Meaw…! Meaw…!”

‘Ala… mana pula mereka pergi ni…? Semalam Theodore hilang… janganlah mereka pula hilang… sedih aku…’

Setelah beberapa kali Putri memanggil kucing-kucing tu dan cari di sekitar kawasan tu… akhirnya Putri putus asa… Putri rasa sedih sangat…

Putri pun naik ke rumah Putri… Ketika Putri hendak menaiki tangga di tingkat pertama, tiba-tiba mereka berdua muncul dan mengejar Putri!

Gembira Putri melihat mereka berdua… Putri ingat mereka dah ke mana… Rupa-rupanya, mereka tunggu Putri di Tingkat Satu…

Putri pun mengajak mereka masuk ke rumah Putri sementara Putri siapkan makanan mereka. Putri tetap memberi makan kat mereka di bawah pangkin. Alvin dan Simon makan sikit dan sibuk nak panjat si atas peha Putri. Mereka duduk di atas peha Putri sambil berbunyi manja. Putri turunkan mereka berdua semula supaya mereka makan.

Tiba-tiba, mereka berderam… Putri check kat bawah pangkin. Takut jugak lah jika dibuatnya ular ke.. apa ke… Rupa-rupanya ada kucing dewasa yang cuba nak memarahi Alvin dan Simon!

Apalagi, Putri pun menghalau kucing dewasa tu… pastu Putri bawa Alvin dan Simon ke atas peha Putri dan Putri menatang makanan tadi di atas peha Putri dan mereka berdua makan di atas peha Putri.

Alvin dan Simon makan tanpa berhenti. Mungkin mereka rasa selamat makan dengan Putri.

Selepas makan, mereka macam nak tidur kat atas peha Putri. Putri tak boleh biarkan mereka tidur di situ. Putri letakkan mereka semula di bawah pangkin dan letak makanan lebih tu, di bawah pangkin juga.

Mungkin mereka faham yang Putri nak balik ke rumah, mereka tak ikut pun Putri. Mereka pun dah nak berbaring-baring di bawah pangkin tu.

Selepas ucapkan selamat tinggal pada mereka Putri terus naik ke rumah Putri. Di sebalik tembok, dalam diam-diam Putri periksa sama ada Alvin dan Simon, ok…

Sehingga kini, Putri masih menunggu kepulangan Theodore… rindu kat dia… Harap-harap dia selamat…

Kenali nurdilla zaini

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan