Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Kerangka Kajian



By  Kakdell     Isnin, Oktober 29, 2012    Labels:, 
Sudah dua minggu, Dell asyik meneliti beberapa jurnal dan kertas kerja untuk mengukuhkan proposal penyelidikan yang sedia ada untuk menyiapkan tugasan yang akan dibentangkan pada Jumaat ini. Nampak macam mudah, tetapi memakan masa berhari-hari dan berjam-jam untuk memahami teori, penyataan masalah dan kerangka kajian. Masa pula perlu dibahagikan untuk menyiapkan juga laporan bengkel SPSS tempoh hari.

Akhirnya, tugasan perbentangan siap juga hari ini. Tinggal nak taip ke dalam powerpoint je. Lega rasanya. Kini, tinggal hendak fokus laporan bengkel SPSS pula disamping memantau artikel untuk Global Media Journal -Malaysian Edition (GMJ-ME) secara manual kerana sistem on-line ada masalah. 

NOTA :
Mujur di rumah banyak buku berkaitan pemberian pensyarah-pensyarah sebelum ini boleh dijadikan rujukan. Tambahan pula, kini jurnal dan kertas-kertas kerja boleh didapati hanya di hujung jari (di internet). Secara tidak langsung, menjimatkan masa dan tenaga. >.<"


Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan