Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Tukang Jahitku



By  Kakdell     Selasa, Oktober 23, 2012    Labels: 
Diam tak diam, sudah lebih dua tahun Dell mendapatkan khidmat jahitan baju dari De Rhas Collections. Dulu kedainya terletak di Bandar Baru Bangi. Tapi, tuan punya kedai, Fizah sudah berpindah semula ke Kelantan. Walau pun begitu, beliau masih lagi mengambil tempahan dari pelanggan tetap seperti Dell. Selalu juga dia turun ke Kuala Lumpur dan Selangor, jadi kami akan berjumpa sekiranya baju Dell sudah siap dijahit. Selalunya, tiga atau empat pasang baju Dell sudah berjahit, baru kami berjumpa. Dell suka jahitan bajunya yang kemas dan 'terletak' di badan Dell. Tahun ini sahaja, Dell telah menempah hampir 20 pasang baju. Bukan semua kain pasang itu, Dell yang beli... ada juga hadiah daripada kawan atau saudara-mara sebab tu banyak. Pada Dell harga yang diletakkan oleh Fizah berpatutan, tidak semahal di kawasan tempat tinggal Dell di sini. 

NOTA
Dell jenis tidak kisah baju-baju siap awal atau lambat sebab itu boleh tempah jauh-jauh. Biar lambat asal jahitan tersemat! :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan